رفتن به مطلب

آموزش و توضیحات جامع Serial


_PW_

ارسال‌های توصیه شده

 

 

 

با سلام خدمت شما عزیزان سرور ایران ام تی ای. در این مطلب، آموزش، توضیحات و نکاتی درباره Serial قرار داده شده که برای افراد علاقمند و کنجکاو میتواند بسیار جذاب باشد! (همچنین برای رفع برخی مشکلات نیز آموزش هایی قرار داده شده است.)

 

 

خب، این آموزش Serial چند بخش داره که تو هر بخش توضیحات رو (برخی قسمت ها به صورت پرسش و پاسخ) قرار دادم و سعی کردم مطالب رو به زبان ساده و گویا توضیح بدم تا دچار سردرگمی نشید.

 

 

 

 

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Serial

 

اول از همه: با زدن کلید F8 در MTA و تایپ کردن کلمه “serial” در آن، با زدن دکمه Enter، سریال مختص MTA شما، به شما نمایش داده خواهد شد(یک کد 32 رقمی). _نمونه_عکس_1_کلیک_کنید_ ------- نمونه_عکس_2_کلیک_کنید_

 

 

چگونگی به وجود آمدن(تاریخچه):

اولین بار در سال 2015، MTA وارد عرصه بازی های آنلاین شد. MTA به دلیل اینکه امکانات بیشتر و گسترده تری مانند Map Editor، مود های بیشتر و همچنین جلوگیری از Cheat داشت، باعث شد تا بیشتر پلیرهای علاقمند به GTA SanAndreas Online از SAMP به MTA نقل مکان کنند. در اوایل، MTA محدودیت ساخت اکانت در سرور نداشت و سریال به این صورت وجود نداشت و حائز اهمیت نبود. به مرور زمان به دلیل ریپورت های بالا که از طرف اونر سرورها برای مجموعه MTA ارسال شد، وجود یک راهکار قوی برای جلوگیری از ساخت اکانت های چندگانه احساس شد. MTA تصمیم گرفت برای هر ویندوز یک سریال قرار دهد تا فرد خاطی نتواند دو اکانت در یک ویندوز ریجستر کند (این امر در بسیاری از برنامه ها برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی به کار برده میشود). این کار مقدار تخلفات را کمتر کرد. اما هنوز کسانی بودند که ویندوز خود را برای ساخت مولتی اکانت عوض میکردند یا افراد ماهر تر، از طریق تنظیمات ریجستری ویندوز، سریال خود را تغییر میدادند و به ساخت مولتی اکانت ادامه دادند.

MTA با توجه به ریپورت های دوباره بعد از مدتی، تصمیم به بکارگیری روشی جدیدتر و نوع آورانه تر گرفت. و این روش، روشی است که هم اکنون از آن برای تشخیص سریال شما استفاده میکند!

 

 

 

 

 

 

چگونه و بر چه اساسی MTA یک سریال برای کامپیوتری تعریف میکند؟

هر قطعه ای در کامپیوتر دارای سریال مختص خود میباشد (مثلا اگر دو کارت گرافیک دقیقا شبیه به هم و از یک مدل داشته باشیم، سریال این دو یکی نیست). با این تعریف، MTA ابتدا قبل از نصب شدن روی کامپیوترتان، از شما درخواست میکند تا مجوز Administrator را به آن بدهید. با این دسترسی، MTA به سریال های قطعات مختلف کامپیوتر شما دستیابی پیدا میکند. اینجا با میکس کردن و الگو گرفتن از سریال دو یا سه قطعه از قطعات کامپیوتر شما (این که کدام قطعات هست معلوم نیست، ولی با توجه به آزمایشات و تجربیات، یکی Hard Disk است و دیگری کارت گرافیک (اما قطعه سوم اگر وجود دارد مشخص نیست)یک سریال مختص کامپیوتر شما تهیه میکند. که حتی اگر ویندوز هم عوض شود یا کسی در تنظیمات ریجستری ویندوز، سریال را تغییر دهد، باز هم طبق الگویی که MTA از سریال قطعات کامپیوتر شما میگیرد، سریال اصلی تشخیص داده خواهد شد و هیچ کس هرگز قادر به ساخت مولتی اکانت روی یک کامپیوتر نخواهد بود.

 

 

 

 

آیا ممکن است سریال کامپیوتری تغییر کند؟

طبق گفتهٔ خود سایت MTA، این کار بسیار دشوار است.

در مواردی نیز عوض کردن قطعات کامپیوتر از جمله کارت گرافیک و هارد دیسک، سبب عوض شدن سریال کامپیوتر افراد شده است.

همچنین در کامپیوترهایی که دارای بیش از 1 هارد دیسک (Internal Hard Disk) هستند نیز امکان دارد با عوض کردن ویندوز روی درایوی دیگر، سریال تغییر کند.

اما هریک از توضیحات بالا، با درصد کمی احتمال دارد که منجر به عوض شدن سریال شما شود.

(درصورت عوض شدن سریالتان، سریعا به اونر سرور ایران ­ام­ تی­ ای اطلاع دهید.)

 

 

 

 

سریال لاک:

یکی از قابلیت های MTA که در سرور عزیز ما، ایران ­ام­ تی­ ای، نیز وجود دارد، قابلیت Serial Lock است. این قابلیت اگر روی اکانت پلیری فعال باشد، به این معناست که اگر حتی فرد دیگری به جز خود پلیر، رمز اکانت ایشان را داشته باشد، با هیچ کامپیوتری جز کامپیوتر شخصی خود پلیر که روی آن اکانت خود را ریجستر کرده، نمیتواند لاگین (LogIn) کند!

تمامی اکانت ها در سرور ایران ­ام­ تی­ ای به طور پیشفرض Serial Lock هستند.

اگر میخواهید سریال لاک را غیر فعال کنید (که اصلا پیشنهاد نمیشود به دلیل اینکه امنیت اکانت شما کاهش میابد و همچنین اگر با اکانت خود روی کامپیوتری غیر از کامپیوتر خود در سرور لاگین کنید و ادمینی متوجه بشود، آن ادمین میتواند اکانت شما را به دلیل مولتی (با توجه به لول شما) به مدت 30 یا 60 روز Ban کند!!)، میتوانید در سرور از دستور /seriallock unlock استفاده کنید. _نمونه_عکس_کلیک_کنید_

برای فعال کردن سریال لاک (و امنیت بیشتر اکانت خود،) از دستور /seriallock lock استفاده کنید. _نمونه_عکس_کلیک_کنید_

اگر سریال شما لاک نباشد و بخواهید روی کامپیوتری دیگر سریال خود را لاک کنید، این کار امکان پذیر نیست و با همچین پیامی مواجه خواهید شد: _نمونه_عکس_کلیک_کنید_

 

 

 

 

مولتی اکانت (Multi Account) چیست؟

مولتی اکانت به معنای این است که اکانتی روی کامپیوتری که در آن ریجستر نشده، اقدام به لاگین کند.

مولتی اکانت یکی از مواردی است که هم در نظر سرور ایران ­ام­ تی­ ای و هم در کل مجموعهٔ MTA زیر ذره بین قرار دارد و درصورت مشاهده، بسیار با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

در سرور ما، مدت محرومیت شخصی که دارای اکانت مولتی میباشد، با توجه به Level پلیر خاطی، 30 یا 60 روز Ban شدن از سرور میباشد.

 

 

اگر کامپیوتر خود را عوض کرده اید، میتوانید برای جلوگیری از مولتی اکانت شدن (با توجه به توضیحی که درباره مولتی دادم)، در صفحه لاگین روی این_گزینه(اینجا برای مشاهده عکس کلیک کنید) کلیک کنید و با ورود به سایت iranmta.info و وارد کردن ایمیلی که روی آن اکانت خود را ریجستر کرده اید، کد دریافتی را وارد قسمت Change Serial کرده و اکانت خود را به کامپیوتر جدید منتقل کنید. (درصورت دسترسی نداشتن به ایمیل خود سریعا به اونر اطلاع دهید تا پیگیری شود.) (اگر قبلا روی کامپیوتری در سرور ایران ­ام­ تی­ ای اکانتی ساخته شده باشد، شما قادر به استفاده از قابلیت Change Serial نخواهید بود و باید با اونر جهت رفع مشکل هماهنگ شود.)

 

 

 

 

چگونه ادمین یا اونری متوجه میشود که شما مولتی (Multi Account) هستید؟

برای ادمین ها: ادمین ابتدا شک میکند یا به او اطلاع داده میشود که فردی مولتی هست. سپس اکانت او را چک میکند. فرآیند چک کردن اکانت پلیر در سرور ایران ­ام­ تی­ ای برای تشخیص مولتی بودن یا نبودن، (از نظر کدنویسی) به شرح زیر است:

ابتدا سریالی که در آن لحظه پلیر با آن در سرور حضور دارد شناسایی میشود.

سپس سریال دریافت شده از پلیر مذکور، با سریالی که در دیتاسنتر ایران ­ام­ تی­ ای تحت عنوان سریال ریجستری هست، مقایسه میشود.

حال اگر سریال فعلی با سریال ریجستری فرد مطابقت داشت، که اتفاقی رخ نخواهد داد و این یعنی اکانت بررسی شده، مولتی نیست.

اما اگر مطابقت نداشت و به عنوان سریال جدید تشخیص داده شد، اخطار برای ادمین ارسال میشود و ادمین متوجه مولتی بودن اکانت فرد خاطی میشود (و میتواند با داشتن مدرک از چک اکانت فرد خاطی، Ban بدهد).

برای اونرها: به دلیل اینکه اونر دسترسی گسترده و کاملی دارد، میتواند به راحتی، بدون چک کردن اکانت و بدون نیاز به اینکه حتی پلیر خاطی آنلاین باشد، با چک کردن Log اکانت ایشان، متوجه مولتی بودن فرد خاطی بشوند.

 

 

 

 

من به دلایلی بعد از نصب MTA نمیتوانم وارد شوم  و برای هماهنگی با اونر نیاز به دانستن سریالم دارم. چگونه بدون وارد شدن به MTA از سریال خود آگاه شوم؟

برای این کار ابتدا به منوی استارت بروید و جست و جو کنید: “regedit”

(بقیه مراحل به صورت عکس قرار داده شده است)

عکس آموزشی شماره 1

عکس آموزشی شماره 2

عکس آموزشی شماره 3

عکس آموزشی شماره 4

عکس آموزشی شماره 5

عکس آموزشی شماره 6

عکس آموزشی شماره 7

عکس آموزشی شماره 8

عکس آموزشی شماره 9

 

 

ویندوز مجازی (Having a Windows on a Virtual Machine):

داشتن یک برنامه مجازی ساز و نصب یک ویندوز روی آن، همانند داشتن یک کامپیوتر جداگانه است. شما با نصب MTA روی یک ویندوز مجازی میتوانید به بسیاری از سرورها دسترسی داشته باشید. اما به سرور عزیز ما، ایران ­ام­ تی­ ای، نه!

از آنجا که ما به امنیت سرور ایران ­ام­ تی­ ای اهمیت میدهیم، تیم برنامه نویسان ایران ­ام­ تی­ ای، سرور را از نفوذ افراد از طریق ویندوزهای مجازی (که معمولا برای اهداف سودجویانه مانند ساخت اکانت های مولتی یا به هم زدن نظم سرور استفاده میشود) ایمن کرده اند. این، قابلیتی است که کمتر سروری آن را دارا میباشد.

ازآنجا که MTA سریال کامپیوتر را از چند قطعه میگیرد، وقتی ویندوزی مجازی باشد و قطعات آن هرچه هم به دقت مجازی سازی شده باشد، اما یک قطعه همیشه در همه برنامه های مجازی ساز، سریالش مجازی سازی نمیشود! آن سریال، سریال مربوط به هارد دیسک است!

مقدار حجمی که به یک ویندوز مجازی میدهید، یک هارد مجازی بدون سریال تشکیل میشود! این امر از نظر کلی صحیح است زیرا شما میتوانید هروقت که خواستید حجمی که به ویندوز مجازی تعلق داده اید را بدون پاک شدن اطلاعاتتان در آن ویندوز مجازی، کمتر یا بیشتر کنید. اما برای MTA، وجود نداشتن سریال باعث ناقص شدن عملیات ساخت سریال میشود!

البته خود MTA برای ویندوزهای مجازی هم برنامه نویسی هایی در قالب برنامه های ساده انجام داده است که اگر کسی بخواهد، بتواند بدون مشکل روی ویندوز مجازی بازی کند. اما همچنین برای سرورهایی مانند ایران ­ام­ تی­ ای هم این قابلیت را قرار داده که برنامه نویسان بتوانند از طریق این قابلیت، ورود افراد را از طریق ویندوزهای مجازی مسدود کنند.

نمونه عکس که درصورت ورود به سرور ازطریق ویندوز مجازی، با این Eror مواجه خواهید شد: _برای_مشاهده_اینجا_کلیک_کنید_

 

 

 

 

امیدوارم بهره کافی رو از این آموزش برده باشید؛ اگر مشکلی داشتید، حل شده باشه و یا اگر علاقمند بودید، حتی کوچک ترین نکته جدید رو هم یاد گرفته باشید. با آرزوی موفقیت برای همه شما پلیرهای عزیز سرور ایران ام تی ای 🖤

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

🎈ƤєηηуƜιѕє

ویرایش شده توسط yaKuZa
  • Like 17
  • Thanks 2
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

قوانین انجمن