رفتن به مطلب

آموزش و توضیحات Ban (غیر مبتدی)


_PW_

ارسال‌های توصیه شده

 

با سلام خدمت شما عزیزان سرور ایران­ ام­ تی­ ای. در این مطلب، آموزش، توضیحات و نکاتی درباره Ban براتون قرار میدم که برای افراد علاقمند و کنجکاو بسیار کاربردی و جذاب هست! اما برای مبتدی پیشنهاد نمیشه و نیازی نیست افراد مبتدی این مطلب رو مطالعه کنند.

 (تنها قوانین عمومی سرور برای مبتدی کافیست که مطالعه شود)

 

 

خب، این آموزش Ban هست که بیشتر جنبه توضیحی داره. در هر بخش، حالات مختلف هرکدوم از قسمت ها رو با توضیحاتش به همراه مثال های مختلف قرار دادم و سعی کردم هرچه ساده تر به موضوعات بپردازم تا دچار سردرگمی نشید.

 

 

 

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ban

انواع Ban:

 

Ban(بَن) به معنای قطع شدن دسترسی به طور کامل هست. در سرور ایران ­ام­ تی­ ای، کاربری که بَن میشه، دسترسی اکانتش به سرور قطع میشه. یعنی نمیتونه به سرور بیاد و وارد گیم سرور ایران ­ام­ تی­ ای بشه.(بَن شدن از یک سرور به معنای بَن شدن از تمامی سرورها نیست!)

ما انواع Ban داریم.

1-نوع رایج اون Ban Serial هست که باعث میشه شما نتونید حتی به سرور کانکت (Connect) بشید چه برسه به اینکه بخواید لاگین کنید! در این نوع بَن، ادمین میتونه با /ban شما رو به هر میزان دلخواهی بن کنه. (بسته به خطای صورت گرفته بین 12 ساعت تا حتی 3 سال!) (اینجا کلیک کنید برای مشاهده مثال عکس برای سریال بن)

به طور کلی بَن شدن به هر صورتی باعث میشه که اکانت شما مسدود بشه و حتی اگر روی یک کامپیوتر دیگه هم بخواید لاگین کنید، با یک اخطار حاوی نام ادمینی که شما رو بَن کرده، مدت زمان باقیمانده از مسدود بودن اکانت شما و تاریخی که بَن شدید + دلیل بَن (مثال عکس) مواجه خواهید شد! اما از مزیت های این نوع بَن یعنی بَن سریال این هست که شما اگر حتی دو اکانت هم داشته باشید نمیتوانید روی کامپیوتری که بَن شده اید لاگین کنید. چون این نوع بَن، به کلی از اتصال شما به سرور جلوگیری میکند و دیتای سرور ایران ­ام­ تی­ ای حتی بارگذاری هم نمیشود.

 

2-یک نوع دیگه از بَن که به نسبت نوع قبلی، کمتر مورد استفاده قرار میگیره، Ban ***** (بَن آیپی) هست. ادمین میتونه اکانت متخلف رو با دستور /banip بَن کنه. (دلیل و مقدار این نوع با نوع های دیگر فرقی ندارد.) (اینجا کلیک کنید برای مشاهده مثال عکس برای بن آیپی)

اما چرا ادمین به جای بَن سریال، آیپی رو بَن میکنه؟ با مثال توضیح میدم: مثلا در مواقعی ادمین مشکوک به مولتی (Multi) بودن یک اکانت میشه. با توجه به شواهد متوجه میشه که یک نفر همزمان با دو سیستم، با دو اکانت مختلف درحال بازی هست. (یا میدونه دو اکانت کدوم ها هستند یا نمیدونه، فرقی نداره) در این حالت ادمین مربوطه، بعد از چک کردن اکانت قربانی، بَن آیپی رو انجام میده و میبینه که همزمان با بن شدن آیپی اکانت بَن شده، یک اکانت دیگه هم از سرور خارج میشه. اینجا خاصیت بَن آیپی رو میتونید متوجه بشید. (این نوع بَن در موارد دیگری هم به کار برده میشود.)

در این نوع بَن هم، اکانت متخلف به همان مدت مسدود میشه اما با این تفاوت که متخلف میتونه با عوض کردن آیپی (مثلا خاموش و روشن کردن مودم)، دوباره به سرور بیاد و میتونه به صفحه لاگین متصل بشه (اما اکانت متخلف مسدود شده و قادر به وارد شدن به بازی با اکانت خود نخواهد بود)(اما با یک اکانت دیگر میشود وارد بازی شد).

 

3-نوع دیگه از بَن که بهتره بگم اصلا استفاده نمیشه ولی خب بعضی وقتا کاربرد داره، بَن اکانت هست که فقط اکانت بَن میشه و نه آیپی و نه سریال. (نمونه عکس)

این نوع بَن کاربردی نداره و اگر هم بخواد قابل استفاده قرار بگیره، معمولا برای زمانی هست که میخوان یک اکانت رو بَن کنن ولی اون فرد مدتهاست که به بازی نمیاد. در این حالت فقط اکانت رو بَن میکنن (که همونطور که گفتم استفاده چندانی ازش نمیشه چون بَن سریال خیلی بهتره).

 

-4به دستور Owner حذف گردید.

5-Permanent Ban: این نوع بَن اگر روی اکانت پلیری اعمال شود، اکانت پلیر برای همیشه از سرور محروم خواهد شد! (فقط Team Staff مانند Ownerها این محرومیت را روی پلیر اعمال میکنند)

 

 

 

 

 

 

دلایل Banها:

خب تا اینجا با انواع Ban آشنا شدید. حالا میریم سراغ این مسأله که چرا و چجوری Ban میشیم؟

 

خب همونطور که میدونید و حتما در سرور مشاهده کردید، افراد مختلف به دلایل مختلف بَن میشن. (این مطلب فقط مربوط به Ban هست و ما کاری به Admin Jail و Mute نداریم.)

از انواع دلایل بَن براتون میگم:

یکی از موضوع هایی که نه فقط برای سرور ­ایران­ ام­ تی­ ای، بلکه برای تمامی مجموعه MTA بسیار مورد توجه است و زیر نظر قرار دارد، اکانت های مولتی هست: اگر کسی دارای اکانت Multi (یعنی بیش از یک اکانت داشته باشد) باشه و ادمین متوجه این موضوع بشه، بعد از چک کردن اکانت، میتونه 30 یا 60 روز (با توجه به Level) اکانت فرد خاطی رو از سرور بَن کنه.

(حتی ممکن است اکانت مولتی برای همیشه از سرور محروم شود.)

یکی دیگر از موضوعات که روی ذره ­بین هست و حساسیت بالایی دارد، تبلیغات هست: تبلیغ گیم سرورهای دیگه، تبلیغ هرگونه آدرس TeamSpeak به جز آدرس تیم­ اسپیک خود مجموعه ایران ­ام­ تی­ ای، تبلیغ دیسکوردی به جز دیسکورد سرور ایران ­ام­ تی­ ای و حتی صحبت درمورد بازی های دیگه که از مجموعه MTA خارجه... میتونه باعث بَن شدن متخلف بین 15 روز (برخی استثناء ها 10 روزه هستند) تا حتی 3 سال باشه!

موضوع بعد، بَن شدن به خاطر شکایات زیاد هست. مثال میزنم: مثلا فرد متخلفی بارها به دلیل DM ازشون شکایت شده و ادمین­ ها هرچه تایم ادمین­ جیل رو بیشتر میکنن، میبینن که این پلیر رفتار خودشو اصلاح نمیکنه. پس در این موارد، میتونن پلیر خاطی رو به اندازه های معین که توسط تیم مدیریتی (یا صلاحدید خود ادمین مربوط) تنظیم میشه، بَن کنن. (این موضوع برای Non-RP و Abuse و Use Bug و حتی فحاشی یا در برخی موارد که کمتر دیده شده به خاطر اسپم هم صدق میکنه و حتی با این که در قوانین راجع به بَن شدن به خاطر این موارد چیزی ذکر نشده، به دلیل به هم زدن نظم سرور و ایجاد مزاحمت ­های مکرر برای پلیرها، متخلف از سرور بَن بشود)

اگر پلیری با استفاده از روش­های فریبانه اطلاعات، اموال یا هرچیز شخصی در سرور از کسی بگیرد (یا بدزدد)، حتما برخورد خواهد شد و مدت محرومیت این متخلف بسیار زیاد خواهد بود.

(حتی ممکن است برای همیشه از سرور محروم شود.)

خرید و فروش با پول واقعی در سرور، بَن از 30 روز تا حتی (با توجه به تاریخچه سرور) 120 روز به همراه دارد!

 

*شما به صورت خودکار پس از دریافت 3 وارن (Warn) توسط ADM-Bot از سرور به مدت 15 روز از سرور بَن خواهید شد.

در صورت ارسال report/ های بی محتوا یا بد محتوا، ادمین میتواند متخلف را از سرور بَن کند. (مدت بَن در این حالت، بسته به نوع ریپورت و نظر ادمین دارد.)

استفاده از نام های کاربری شبیه نام ادمین ها (یا حتی پلیرهای دیگر) نیز میتواند بَن به همراه داشته باشد!

 

 

نکات و توضیحات:

**یک سری توضیحات که تکمیل کننده مبحث بَن هست رو قرار میدم.

در کل Ban شدن یک پلیر به تخلفات و گذشته خود پلیر مربوطه. هرگز کسی در سرور ایران ­ام­ تی­ ای بدون دلیل بَن نشده و نخواهد شد. (و اگر حتی اشتباهی هم صورت گرفته، به سرعت برطرف شده.)

Ban فقط مختص سرور ایران ­ام­ تی­ ای نیست، قوانین کلی بَن مربوط به MTA می­باشد؛ اما برای سروری مانند سرور ما، که با افتخار چند سال است که در دسترس شما پلیرهای عزیز قرار گرفته است، قطعا قوانین جزیی تر و گسترده تری را دارا می باشد؛ تا برای شما عزیزان، فضایی مهیج و سرگرم کننده به ارمغان آورد و از سرور دربرابر افراد سودجو و خرابکار محافظت کند.

 

خب دوستان، تا جایی که امکان داشت، درحدی که برای شما عزیزان مفید باشه، توضیحات کافی رو قرار دادم. امیدوارم که شما علاقمندان و کنجکاوان عزیز، بهره کافی رو از این مطلب برده باشید.

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

🎈ƤєηηуƜιѕє

 

ویرایش شده توسط yaKuZa
  • Like 12
  • Confused 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

قوانین انجمن